Monday, July 18, 2011

Dalat - Nha Trang

Heheee- Vietnam on Facebooki 2ra blokkinud>D naljakas. HCMc veel t88tas!
M6ned muljed ja pildid ehk.. imelik>D Iga kord kui kirjutama hakkan tekib tunne, et ei viitsi midagi kirjutada.. T6si palav on J2lle.
Dalatis oli enamv2hem 20-24 C ja sihuke eesti ilm, kuna see kohake asus 1500M peal. Lembitu kuuse moodi - Keskm2estiku laager enne mere 22re avastamist.
yhes8naga Dalati j6udsin Laup2eva 6htu. 6htul K2isin kohalikus pubis.. oli huvitav kogemus - mingi 2 tundi yritasid kohalikud, kes oskasid inglise keelt nii palju "my name is Tan".
Pyhap2eval tellisin tiiru Dalati l2hedal.
Esmasp2eval s6itsime siis Dalati L2hedalt Nha Trangi. Tee oli m2gine ja pakkus palju silmailu.
Paar p2eva siis Nha Trangis. Homme veidi randa vist ja tahaks Rollerit proovida. Kolmap2evaks bookisin Skubadivingu. 2 sukeldumist instruktoriga>P Ei j6ua 2ra oodata!

Friday, July 15, 2011

Singapore, Ho Chi Minh City, Cu Chi Tunnels

Ma kirjutan siia kiiruga. Singapur oli ysna imelik koht. Meenutas kuidagi kivisse raiutud ideaal maailma, mis on tegelikult ysna igav. Inimesed olid kuidagi tuimad, omaette hoidvad ja kuulasid vaid oma ipode. Kesklinn ja metroo oli naerma panevalt t2is pikitud kaameratest. polnud ime kui yhe posti otsas oli 4-5 kaamerat. Nagu metalsed puud, mis sind igal sammul j2lgivad. Tegin ka tiiru maailma suurimal vaaterattal. v6ttis u 30 minutit ja viis 210m k6rguseni. Vaade sealt polnud halb, kuid jah.. ymberringi betoon, mis tegelikult p2ris huvitavaks arhidektuuriteosteks vormitud, meri t2ispikitud suurtest laevadest ja ikka veel ehitati.
Ho Chi Minh City. Liiklus lahe.. seda v6ibki lihtsalt vaatama j22da. K6ik kohad t2is mootorattureid (linnas 8/8.5 miljoni inimese khta ~ 5 m ratast)..
Cu Chi tunnelid. Turismilik koht.. Ja p2ris huvitav. Sain teada, kui paha USA oli ja kuidas vaprad kylaelanikud neid tapsid. Roomasin 100m tunnelit, lasin 10 lasku M 16ga jne..

Kunagi vb kirjutan rohkem. Praegu ei taha aega raisata sellele.

Tuesday, July 12, 2011

The End!

No more Australia! Homme siis lähen lennukile ja niipea tagasiteed ette võtta plaanis pole.
Nüüd tagantjärgi võib öelda, et üks veidramaid asju oli Franklandi tagasi minemine.. millegipärast arvasin, et pole imelik aga oli päris nõme. Samas oli töö seal kyll viimased 3 nädalat vist üks kergemaid, mis ma aussis teinud olen. Kuna ma olin väljas masinatel, mis töötasid kiiremini kui sees õli tegemine, siis oli mul iga 30 minuti peale umbes 10-15 minutit niisama istumist. Lõpuks sain ka vist kõik smokod ja lõunad, mis vahepeal põhjas kaduma läksid tasa tehtud. (Vb päev läbi traktoris raamatut lugeda polnud ka väga raske.)
Käisin Perthis ka lõpuks esimest korda imax kinos Transformereid vaatamas. Pilt oli küll päris suur ja selge ja 3d. Kui keegi vaatama läheb, siis ilmselgelt on filmi tipphetk umbes 10-20 minuti vahel (peale seda „ajaloolist“ sissejuhatust). Hiljem läheb asi veidi alla mäge.

M6ned juhuslikud videod ka!

Mõned juhuslikud veidrad ja vähem veidrad pildid, mida pole te vist veel n2inud.

P2ikese T6US Parmelias

Metallist ratturid Hydenis
Suitsetav Lobster

2 p2eva oli see mu t88riist, kui ma supervisor olin!
Sellega soitsin nii Grape harvesti, kui ka olive harvesti ajal

Vaade Freengrove tornist. Seal tagumistel t88tasime

Franklandi Stigi poolehoidjad

mmm.. dieet siit ma tulen!

Camperwan

?

Ford T kui ma ei eksi

Olla v6i mitte olla *selgituseks, vasakpoolne oli ja parempoolne s88di 2ra

Franklandi bussis6it

Kui palju k2rpseid oli

Kui veel vorsti s6in

Kui ma lahkusin, siis nemad ei lahkunud

Kui me oliivi 6li tegime Franklandis

Kui hiir mu siilc2pid k2tte sai.

Kui ma t88hoos olin

Kui mu t88autoks Subaru oli!

Ja nüüd siis Vietnam. Ma ei kujuta tegelikult ette kas ma siia kirjutan selle kohta üldse midagi või mitte. Tõenäoliselt on palju lihtsam kirjutada Facebooki vm sellist. Eks näis. Veel nägemist ei ütle.

Sunday, June 26, 2011

10 Kuud tehtud, 2½ nädalat minna

Täna hommikul tulid süümekad peale, kuna pole juba päris kaua aega midagi kirjutanud. Huvitaval kombel olen ma nüüd Austraalias olnud täpselt 10 kuud. Jäänud ei rohkem ega vähem kui 2 nädalat ja 4 päeva, millest 12 on tööpäevad.

Alustuseks tulistan siia kohe mõned pildid.

Frankland River Olive company
Franklandis
Manjimup-Frankland road
Parmelia Olive grove.
Esiplaanil Holden Rodeo
Umbes 1-1½ kuud oli minu töökohaks see kuur ja Traktor
Meie Elumaja keskel ja tööpõld selle taga ja paremal

See elukas tuli oliivide seest
The Pinnaclese lähedal. Indean ocean drive ja Indea ookean
The Pinnacles

Indean ocean drive

Käisin The Pinnaclest vaatamas. Olid kivid ja liiv ja autotee läks nende vahelt läbi.

Mindarras, Parmelia olive groves, saime lõpuks asjadega ühele poole. Seal oli viimane päev laupäev, 18. Juuni. Samal päeval sõitsin Joondaluppi, sõin seal ühe Flayva, tankisin auto bensu täis ja sõitsin otse juttis Australindi. Umbes 200km perthist lõunapoole. Teadsin, et Karl elab ühes kohalikus kämpingus. Oma suurepärase navigeerimis oskuse ja veel parema haistmismeele tulemusel parkisin oma auto õige kämpingupargi väravasse. 2 minuti hiljem jõudis Karl koju. Võtsin siis endale telgiplatsi 2 ööks (2. Ööl ka sadas, kuid minu $15aud maksnud telk pidas vapralt vastu). Õhtul võtsime paar õlut ja vahetasime viimase 9 kuu Austraalia muljeid. (teadupärast läksid meie teed peale 2-3 nädalat Ozi jõudes, lahku). Pühapäeval vaatasin veidi ringi. Külastasin Margaret River šokolaadi vabrikut ja vaatasin kariibi mere piraate 3d (igav film).

Tagasi Franklandi jõudes külastasin vana supervisorit, Lee’d, tema nädala pärast 3 saavat poega Jack’i ning Marki.

Loomulikult läks meie Harvester 1. Nädala lõpus nii katki, et tuli 1 nädal varem võtta vaba nv. Seega nüüd on see nv, kui ma lahkun, vaba – Tore.

Monday, May 2, 2011

Imeline Mai

Enne kirjutama hakkamist vabandan eelneva 8 kuu ja tulevaste postituste tõeliselt halva sõnakasutuse ja stiili eest. Nimelt luges Keiju (üks 7 eestlastest, kes siin on) paari hilisemat postitust ja juhtis mu tähelepannu erinevate keelte, arusaamatute lühendite, rohkete kirjavigade ja üldiselt veidra sõnavara kasutamisele allanaustraalais blogis. Jah, tõepoolest! Isegi enda postituse tagantjärgi lugemine oli paras mälumäng aimamaks, miks ma just täpselt nii kirjutasin. Seega minu siiraimad vabandused selle blogi lugejate ja jälgijate ees.

Where was i.. ... ahjaa: Ohjaaah. Pole ammu midagi kirjutanud. Vabandust, kui keegi ootas . Täna avastasin enda üllatuseks, et olen siin juba kuu aega olnud.. (peaaegu).. uuh. See on kyll kiireim kuu mis OZis olnud on. Kiireim, nii töö kui ka tagantjärgi mõedes, et „juba läbi“ – u know.
Anyway minu ülesanded on siin muutunud siin kui eesti vahelduv pilvisus. Pruunimine, spray, flushimine, kojamees/koristus/prügiauto, mingi õliplekipuhastus, pulkade noppija, kopamees (vanarahvatarkus: „karjääri raske teha, sest kopp on koguaeg ees“, ei kehti selpuhul), forkijuht jnejne. Ja lõpuks selgub, et minust saab ikkagi õlitehase operaator. To be continued...
Frankland olive oil companyl on tekkinud harjumus palgata ainult eestlasi. Hetkel üks erand hollandlane. Elame pm kõik ( Ryan, Tambet, Keiju, Mait, Liisa, Inderk, Jane, Allan) ühe katuse all. Maja pole väga suur aga väga väike ka mitte ning seinad on papist ehk kuuleb vahest päris kaugele. Temperatuuri kõikumised on ööpäevas juba päris suured.. öösel tundub olevat 10 kraadi juures ja päeval veab 25 peale vast ikka ära. Päikese käes töötamine on veel ikka palav.
Kängurusid on meil siin tohutult palju. Õhtul tehasest tulles võib teel ja tee ääres nende kokkulugemisegagi probleeme tekkida. Õnneks sõidame ringi töö autodega, millel on känguru rauad ja pm probleeme ei tohiks olla. Paar päeva tagasi ajas Ryan 2 tükki just alla ka (korraga.... sad ju  ).
Hetkel sai kirjutamise tuhin üle. Kui midagi meelde tuleb, siis vast kirjutan... Seniks bye bye.
Palju õnne Osama eest. Ps. Loodetavasti pole lendamine seepärast nüüd ohtlik.

Saturday, April 9, 2011

Oliivid ja turismindus

Tere

Lõpetasin paar tundi tagasi 12,5h kestnud 12h vahetuse ja ma pean ärkama täpselt pool kuus hommikul jälle. Üle 12 tunni oleks hetkel üsna keeruline magada, kui just oliivi puude ridade vahel oma silma looja ei hakka laskma. Kusjuures oleks see täiesti võimalik, sest read on siin sirged ja mõne kohas võtab oma 5+minutit teise otsa jõudmine. Ahjaa, tööks on mul nüüd „Boom spraying“. Seekord liikumis kiirus 8km/h juures – võib positiivseks arenguks nimetada.

Aga pärast Franklandiga hüvasti jättu (siis ma veel ei teadnud, et ma tõenäoliselt jõuan sinna ½½½ kuu pärast tagasi) oli mul tervelt nädal aega Perthis ringi vaadata. Külastasin järgmisi kohti: Fremantle, Cotteslo beach, Scarabrough beach, aqwa park, Trigg beach, Rottnest island, whiteman parki,
Lähemalt:
Fremantles ööbisin 2 ööd päkkeris aga kuna koht väga ei meeldinud otsustasin leida uue koha. Old swanis oli koht ja ülejäänud 4 ööd olin seal. Kusjuures kõige lahedamas toas seal bäkkeris vist üldse – teleka, diivani ja rõduga.

Cotteslosse jõudes selgus, et see koht pole mõeldud boogie boardimiseks.

Scarabroghs sai boogie boardida ja rahvast polnud väga palju.

Aqwa park vm. Oli pm WA mereelustiku tutvustav akvatooriumi ja basseine ja akvaariume sisaldav koht. Seal oli austraalia pikim baseini sees olev tunnel vm. Seal ujusid haid, raid, kilpkonn ja erinevad kalad ringi. Oli pm huvitav aga sihukest WAUU momenti ei tekkinud.

Seal kõrval oli kaatrite ja jahtide sadam. Ps. Rottnest saarele sõites nägi, et aussidel on ikka tõsiselt palju raha käes. Jõe ääred olid erinevaid jahi ja kaatrisadamaid ning uhkemast uhkemaid villasid täis ehitatud.

Rottnest saar on Perthis idas. Läksin sinna Rottnest expressiga Perthi kesklinnast. Sõit kestis koos Freemantle peatusega oma 2h. Saarel rentisin ratta. Üks kasulik asi kogu mu suure hulga asjade seas on snorkeldamise prillid ja toru – jei! Saarel oli päris mitu head kohta snorkeldamiseks. Btw Seeoli minu esimene kogemus – päris lahe tegevus on. Kui aqwa parkis jäi wau tunne ära siis siin tuli see ära. No väga väga kirjusid koralle ei leidnud, kuid mõned eredad siiski olid. Samas kalasid oli kyll igat sorti ja suuruses ning nende vahel sulistada on päris lahe tunne :P. Ütleks, et 5h seal saarel võib isegi veidi lühikeseks jääda.

Triggi ranna leidsin kahjuks alles laupäeval googeldades parimaid surfi kohti otsides. Isegi mina oma kõige odavama plaadiga sain seal päris lahedad lained kinni püütud. Rahvast oli seal palju – nii surfareid kui ka boogie boardijaid, mistõttu sain teisi jälgides ka veidi rohkem pihta sellele, mida üldse teha tuleks. Lihtsalt liuglemine, mida ma enne teinud olin (staaz 4-5 korda) , tundus peale seda juba üsna igava ja tavalisena.

Pühapäeval enne Mogumberi lähedal asuvasse farmi sõitmist külastasin „Valgemehe park“i. Seal oli pm plaan saada kohustuslikud pildid eesotsas känguruu ja koaalaga kätte – sai tehtud :D. Park polnud õnneks liiga suur ning tiiru sai kiiresti peale tehtud. Eks seal oli valitud nagu lihtsamad elukad – linnud, känguruud, wallabyd, koaalad, dingo(koer) jt. Nt suuri aligaatoreid ja krokodille polnud – oli ka ainult 1 madu.

Wot. Hetkel ei tule rohkem meelde.

Kahju AndrusestL.

Monday, March 28, 2011

Institutionalized

Lõpuks on „see“ käes. Lahkusin, arvatavasti igavesti, Franklandist. Üks pikk ajastu on lõppenud. Kohe ei oskagi midagi. Tunne, mis valdab on võib ühesõnaga kokku võtta: institutionalized (vaata filmi The Shawshank Redemption). Olin seal väikelinnas nii kaua, et tekib tunne, et ei teagi kuidas mujal maailmas, tsivilisatsioonis nagu ma seda enne teadsin, elada.

Morgan Freeman

Big Al

Hetkel olen Fremantlis Backbackeris Inn Freo. Perth (1.6m personit) sai nüüd suurimaks linnaks kus autoga sõtnud – lõpuks oli ikka kõigi keerulisem osa Fremantle ühesuunalistel orjenteeruda.

Veidi eelnevast. Nimelt oli viimane tööpäev vast nädal aega tagasi. Viimane nädal lükkus töö pidevalt edasi, kuna veinitootja lihtsalt ei tahtnud ega tahtnud marju seega vaja läks vaid ühte tiimi.

Eelmisel nädalavahetusel käisime Franklandi rallytiimiga oma enda Stigi aka Trevor aka 1 Harvesteri juht ringraja sõitu vaatamas. Tegemist ovaalse kujuga(kuid siiski 2 kurvi ja sirget omava) ringrajaga, mis on nn savi pinnasel. Sõidetu alla 5 ringi ja 3-4 sõitu. Kuna eelmine kord oli ta kõigis sõitudes võitjatelt peaaegu ringiga saanud, siis väga suuri lootusi me ta peale ei pannud. Aga ohimet, esimese sõidu ta võitis ja teisteski oli päris esimeste hulgas (kuna iga järgmine sõit toimus pööratud järjestuses oli tagant ette saamine keeruline).